dinsdag 3 september 2013

Het 'plan'...

Hét plan... dit is eigenlijk lachwekkend, want er is nog geen concreet plan :-)

Nee, tot dusver heb ik gewoon gezegd om volgend jaar en april of mei af te zakken naar de streek rond Huez en daar een paar dagen rond te rijden, met als apotheose de Alpe d'Huez (ADH).
In de dagen ervoor zouden we misschien nog een andere col beklimmen, er zijn er genoeg in de buurt.

De Col du Télégraphe staat eigenlijk ook op mijn lijstje en volgens wat ik lees, zou deze minder erg zijn dan de ADH dus misschien dat ik deze er ook nog bijneem.


Als er mensen die leuke ritten in de buurt kennen mogen deze altijd doorgeven. Het moeten zeker niet altijd ritten met cols zijn, ik wil niet elke dag een col gaan beklimmen ;-)

Met wie ik zou gaan is ook nog niet definitief. Alleen wil ik nu ook niet gaan en daarom heeft mijn fietscompagnon David de Bruyn toch al toegezegd om me te vergezellen. Zijn conditie is nu al goed genoeg om de Alpe d'Huez op te rijden, dus hij zal waarschijnlijk gans de rit achter mij rijden en me naar boven duwen ;-)

Bij deze doe ik ook een oproep naar mensen die samen met ons de uitdaging willen aangaan.
Het is wel de bedoeling dat er mensen meegaan die de komende maanden conditie MOETEN opbouwen hé. Ik wil niet gedemotiveerd worden door iemand die op de dag zelf de Alpe d'Huez 3x na elkaar kan rijden ;-)
Dus als je zin hebt om ons te vervoegen, geef een seintje en we zien wel... we kunnen elke support en motivatie gebruiken en samen zijn we veel sterker...
Het is altijd leuker om met een groep van +- 5 bikers naar daar te gaan.
Opgelet: één ding heb ik wel al geleerd over klimmen: tijdens de klim rijdt IEDEREEN ZIJN EIGEN TEMPO. Naar niemand kijken, verstand op 0 en 100% concentreren op je hartslag en cadans.

Mijn grootste wens is om in een soort mobilhome naar daar te gaan. Je kan dan met comfort van hier naar daar rijden en eventueel ter plaatse een goed bed opzoeken in een hotel. Slaap is denk ik voor iedereen belangrijk en rust zal ik zeker al nodig hebben.
Ik ben al jaren een 'ruglijder' zoals ze het noemen, maar hierover meer in een volgende post...

Voor mij zal het de komende trainingsmaanden vooral een strijd met de rugpijn worden... Priority number one zal dus zijn: voldoende rust tussen de trainingen en mijn lichaam laten herstellen.

Morgenavond volgt mijn eerste inspanningstest in sporttestcentrum HIKO te Ninove. Hopelijk verloopt deze goed en heb ik opnieuw voer voor mijn volgende blogpost... :-)

Seeya next time !

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Enkele gedachten ivm "mobilhome"-idee

      Ikzelf heb daar al ervaring mee en ik kan zeggen, als je constant met verschillende personen in zo een kleine ruimte zit, dan moet je BIJZONDER goed overeen komen. Ja, er zijn voordelen maar denk ook aan de nadelen. Het comfort van een hotelkamer met badkamer ga je denk ik zeker kunnen gebruiken, dat had je precies ook al door. Een mobilhome is niet goedkoop en de reis duurt ook een stuk langer. En om met zo een gevaarte in de bergen te rijden moet je best al wat ervaring hebben met zwaardere voertuigen.

      Ik hoop dat mijn gedachten je voorruit helpen.
      Greets,
      Andy.

      Verwijderen