zondag 9 maart 2014

We komen er!

Allé, ik timmer langzaam verder om terug op mijn oude niveau te geraken, maar ik merk vooruitgang.

Ik beperk me wel nog tot ritje van +- anderhalf uur.

Donderdagavond een rit gaan rijden van anderhalf uur met iemand die ik heb leren kennen. Hij gaat in juni ook de Ventoux beklimmen en woont op slechts 2 km van mijn deur. Zijn conditie staat wel al een serieus pak verder en dat heb ik de eerste 10 km goed mogen merken. Langs het jaagpad tegen 28 à 30 km/u, dat ben ik niet gewoon. Op de eerstvolgende klim ben ik voor de eerste maal gestorven :-D
Nadien wat kunnen recupereren en goed doorgekomen. Voor herhaling vatbaar, maar iets rustiger starten...

Vrijdagavond toch naar de dokter gegaan voor de aanslepende hoest. Overgevoelige luchtwegen door de infectie van de voorbije weken was de diagnose. Eindelijk iets straffer gekregen: puffer met cortisone. Hopelijk haalt dit iets uit...

Zaterdag een mooie rit gaan rijden: the Hills of Asse met de Triple R-groep. Slechts 36 km, maar wel 475 hoogtemeters. Kan tellen en het was een héél mooie ook. Hoedje af voor Andy die de route heeft samengesteld. Op het einde was ik nog tamelijk fris, wat ik niet had verwacht.

Vandaag had ik afgesproken met Stefaan, mijn fietscollega waarmee ik in juni naar de Ventoux trek. Vertrek was in Roosdaal en ik had gevraagd om niet té veel hellingen aan te doen na mijn rit van gisteren. NOT dus... :-( Het was opnieuw constant op en af. en ik had beter moeten weten. We hadden afgesproken om rustig te rijden, maar we kunnen het beide niet laten. Ik heb nagenoeg 85% van de rit op de grote plateau gereden en me dus laten doen hé. Beetje competitie tussen de 2 en niet willen afgeven. Resultaat: op de klimmen constant boven de omslagpols en uiteindelijk een gemiddelde hartslag van 150 wat te veel was. Hierdoor de laatste 4 kilometers beginnen te verzuren. Mede ook omdat ik te weinig had gedronken en pas toen ik de verzuring voelde een gelleke had gebruikt ipv naar gewoonte elk uur... Tja, dit soort ritjes zijn leuk (behalve de verzuring dan), maar missen hun doel volledig. Deze week zal het  wat (geforceerde) extensieve trainingen worden en volgende zaterdag gaan we naar Zolder om op het circuit te gaan rijden met de fiets. Ben benieuwd wat dit gaat geven. Hieronder een voorsmaakje :-D

To be continued !







Geen opmerkingen:

Een reactie posten