zondag 30 maart 2014

Goede maand

Einde van de maand en we hebben er ons na een desastreuze maand februari goed doorgetrokken. De moraal zit heel goed en het zelfvertrouwen is serieus aan het groeien. Maar ik blijf met de voetjes op de grond (en op de pedalen ;-)), want er is nog veel werk aan de winkel.

Deze (werk)week ben ik nauwelijks kunnen gaan fietsen. Maandag net geen anderhalf uur en vrijdag even wat losrijden.
Gisteren was er in Liedekerke de Parel van het Pajottenland. Vertrokken vanuit Ninove bij mijn fietscollega Andy en de rit is opnieuw heel vlot gegaan. Uitgekomen op 91 km, 800 hoogtemeters en een gemiddelde snelheid van dik 23 km/u. Echt mooie rit door het glooiende Pajottenland met wat serieuze kuitenbijters bij.
We hebben ons geamuseerd en ik ben heel fit toegekomen, dus het letten op mijn voeding voor, tijdens en na een dergelijke rit werpt zijn vruchten af. Ook de lage gemiddelde hartslag was een opsteker.

Gisterenavond was het een verjaardagsfeestje van een Jan De Nul-collega en de alcohol is iets te veel gevloeid en ik om 1u lag ik in mijn bed. Als je dan deze morgen om 10u wil vertrekken met een houten kop voor een MTB-rit, dan pikt het wel. Na 3 maanden niet op de MTB te hebben gereden was de omschakeling vandaag echt groot :-( Ja, je rijdt plots met een fiets die 4 kg zwaarder weegt en dat was ik niet meer gewoon. Ook de kracht dat je moet leveren ligt duidelijk een pak hoger.
Soit, op het einde waren de beentjes wel ver op, maar ik had nauwelijks gedronken en gegeten tijdens de rit, dus ja, nogmaals bevestiging dat voeding toch een grote factor speelt. Het percentage alcohol in mijn bloed zal ook wel een grote rol gespeeld hebben ;-)

Deze week is een vraagteken. Morgen en dinsdag is het rustdag, hopelijk kan ik woensdag en donderdag wat gaan trainen. Volgend weekend zou ik graag 2 ritten rijden. We zien wel :-)

Overzicht van de maand maart:

- 17 ritten
- 30 uur op de fiets
- 683 kilometer
- 4572 hoogtemeters

Geen opmerkingen:

Een reactie posten