dinsdag 15 april 2014

Keep on 'trapping'

Sorry voor de late post, maar ik heb de laatste dagen wat minder tijd gehad.
Het was weeral een drukke fietsweek. Opnieuw over de 180 km gereden en al bij al goed gegaan.

Vorige woensdag ben ik wat gaan losrijden. Rustig ritje met mooi gemiddelde.

De dag nadien stond er een avondtrainingsrit met mijn collega's op het menu. Normaal gingen we maar een uurtje of 2 maximaal rijden, maar het is wat anders uitgedraaid. Mooie rit langs de oevers van de Dender en de Schelde. Uitgekomen op een dikke 70 km. Stevige rit, maar toch goed volgehouden.

Vrijdag en zaterdag rust. Allé, zaterdag was het klusdag thuis dus op het einde van de dag was ik blij dat ik in mijn bed kon kruipen :-)

Zondag stond de openingsrit van de Bianchi trofee op het programma in Sint-Martens-Bodegem. Eerlijk? Ik had niet veel zin om mijn warme bed te verlaten, maar ja, we moeten ons opofferen hé ;-)
Ik wou het wat rustig houden, want het was 80 km en enkel mijn fietscompagnon Andy was van de partij dus ik wist dat het geen slakkengang ging worden.
Direct van het begin probeerden we (allé, vooral Andy, ik moest maar volgen) een peloton te volgen. Al snel ging de gemiddelde snelheid naar 28 à 29 km/u. Iets te hoog gegrepen. Andy, met zijn koersverleden, kon volgen, maar ik heb geen ervaring met in een peloton rijden dus na elke bocht hing ik aan de rekker en ik moest telkens te veel energie leveren om terug bij de staart te geraken. Ik zal nog veel moeten leren van het in peloton rijden.

Na een dikke 25 km heb ik dus moeten lossen en had ik besloten om mijn eigen tempo te rijden. Andy reed telkens een stuk vooruit met een peloton en wachtte nadien op mij. Uiteindelijk was het op mijn tanden bijten, maar ik ben toch niet volledig kapot aangekomen met een mooi gemiddelde van 26,5 km/u.

Vandaag een snelheidstraining gaan rijden, maar al snel voelde ik dat het niet veel ging uithalen. Enorm veel wind ; zelfs in het terugkeren had ik nooit het gevoel dat de wind in mijn voordeel was.
De rug voelde ook slecht aan, waardoor ik weinig kracht in de benen had. Gevolg: onvoldoende snelheid kunnen halen en snel door de krachten heen. Volgende keer beter, maar het is toch een sneu gevoel :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten