vrijdag 18 april 2014

Rustweek zal op tijd komen

Vandaag een extra dagje verlof, extra lang paasweekend. Was eens nodig na enkele drukke weken. 4 daagjes thuis zullen eens deugd doen.

Na de iets wat slechtere training van dinsdag heb ik me deze week echt belabberd gevoeld. Ik loop nu al een dag of 10 rond met een snotneus en het wil niet echt genezen, ook al verzorg ik me goed :-(
Bewust gisteren het losrijden laten vallen en het vandaag beperkt tot 45 minuten. Maar wat een wind weeral zeg. Pal uit het noorden en met serieuze windstoten. Ik was blij toen ik een andere richting mocht uitrijden.

Morgen staat de Peter Van Petegem Classic op het programma. Een thuismatch voor mij, de start is op net geen 4 km van mijn deur. We gaan met een mooi groepje van Triple R de 87 km rijden. Eerst was de 118 km gepland, maar omdat niet iedereen deze afstand (zeker van dit caliber met zoveel hellingen) al kan rijden, kozen we voor deze afstand. Maar het zal voldoende zijn voor mij. Ik zal (in het beste geval) op net geen 100 km uitkomen en dat volstaat wel. Er zullen enkele mooie klimmen in voorkomen, zoals de Muur, Kapelmuur, Bosberg, Congoberg, ... voor mij zal het de eerste keer zijn dat ik de Muur op rijd met de koersfiets. Al zoveel keer gedaan, maar telkens met de MTB. Ik ben benieuwd :-)

Zondag geven ze een hele dag regen dus zal Pasen thuis te vieren zijn. De rit zal dan voor maandag zijn :-)

Nadien gun ik mezelf een weekje rust, want dit tempo kan ik niet blijven aanhouden en de gezondheid moet wat verbeteren. Mijnen comeback zal dan op 1 mei zijn met de Superklassieker (120 km) !!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten