woensdag 30 april 2014

Keep rollin'

Ja zeg, hoe beter het weer wordt, hoe minder tijd ik heb om de blog bij te werken :-(
Ik moet er wat meer tijd aan besteden, ik weet het.

5 dagen heb ik het uitgehouden zonder bike. Zondag moest ik er terug op :-)
De Triple R-groep ging de Bianchi-rit van Essene rijden dus heb ik hier aan meegedaan. 85 km + heen en terug van huis, maakte een totaal van net geen 110 km.

De rit ging verbazend goed, maar ik voelde me niet 100%. Ik had nog wat last van de onderrug en nek na mijn bezoek aan de osteopaat vorige donderdag en hierdoor had ik niet de volle kracht. Recht op de trappers ging het goed, maar in het zadel merkte ik toch wat last.
Het beste was er ook af na die 110 km en ik was blij dat ik thuis was. Al bij al heel tevreden.

Gisteren ging ik normaal wat losrijden, maar ik merkte dat de benen goed waren dus heb ik er langs het water een (korte) krachttraining van gemaakt. 45 minuten in totaal langs het water, wind op kop, zwaarste versnelling en lage cadans (50 à 55). De eerste keer in mijn leven dat ik dergelijke training doe. Mijn neef had me aangeraden om enkele krachttrainingen in te lassen voor ik naar de Ventoux vertrek. Ik ben iemand die van nature totaal niet op kracht rijd. Je merkt dat goed als mijn gereden wattages bekijkt.
Dus ga ik nu één keer per week op kracht proberen te trainen. De andere ritten gaan dan op wat meer souplesse zijn.

Morgen is het feestdag en dan ga ik de Ferdi Van den Haute Classic in Zandbergen rijden. 60 km in de buurt rond Geraardsbergen. Hopelijk is het een goede training.

Zondag is het een volgende voorbereidingsrit van de Mon Ventoux-organisatie. Deze keer gaat het door in Tervuren, in de omgeving van het parcours van de Brabantse Pijl. Ik kijk er naar uit.

Ondertussen zitten wel aan het einde van de maand april en dus heb ik weeral wat cijfertjes en ze kunnen tellen !

- 13 ritten
- 30 uur op de fiets gezeten
- 759 kilometers gereden
- 4519 hoogtemeters

Geen opmerkingen:

Een reactie posten