maandag 7 april 2014

Stijve spieren!

Leuke week gehad vorige week en terug een weekrecord gebroken: 198 kilometer om precies te zijn.

Vorige week woensdag heb ik een training afgewerkt rond de omslagpols. Niet lang, 35 km en een gemiddelde van 27 km/u. Temperatuur was zalig en tamelijk fit terug thuisgekomen.

Donderdag en vrijdag rust want er stond een druk weekend aan te komen.

Zaterdag in de voormiddag een trainingsrit met Andy afgelegd: 'Dwars door Pajottenland' startende vanuit Terjoden/Erembodegem. Mijn achtertuin, zeg maar. Heel mooie rit, niet te lang (56 km) en mooi gemiddelde van 25 km/u.

Zondag stond er weer een kilometervreter op het programma: WTT 'Heuvels en bochten ProRace', startende in Zellik. Maar '60' km, maar wel vertrokken van thuis en nadien dus ook terug. Uiteindelijk op 106 km uitgekomen. 23 km/u gemiddeld, 730 hms en nog tamelijk fris.

Ik had het mezelf niet aangegeven. Zaterdag had ik tijdens de rit veel last van de onderrug waardoor ik al zittende weinig kracht kon zetten. In de namiddag was het beter, maar nog wat werk moeten doen in huis.
Gevolg: zondag opgestaan met pijnlijke bovenbenen en dan 100+ km gaan rijden. Maar tijdens de rit heb ik mijn ups en downs gehad, maar ik wist dat het gewone spierpijn was. Doorbijten dus. De laatste 10 km nog in gezelschap van 2 collega Specialized rijders naar huis gevlamd met volle wind op kop. En zelfs dat kon ik goed houden. Het gaat dus goed :-) als de rug wil meewerken...

Deze week losrijden op dinsdag, donderdag zal het een pittige rit worden met de Jan De Nul-collega's en zondag terug een rit van +- 100 km met de eerste Bianchi rit in Sint-Martens-Bodegem :-)

1 opmerking: