maandag 19 mei 2014

Kilometers vreten...

Jaja, mooie week achter de rug. Na het rampweekend van vorige week mocht het ook eens :-)

Deze week eindelijk nog eens 2 mooie trainingen kunnen doen.

Dinsdag waren het er 42 km tijdens een extensieve training richting Brussegem. Rustig de beentjes ronddraaien en af en toe op de hellingen eens wat op kracht rijden.

Donderdag was het een krachttraining rond Asse. 51 km en 500 hoogtemeters kunnen tellen. Mooie route rond mijn geboortdorp en het weer was opnieuw schitterend. Vlot en niet al te moe thuisgekomen met een mooi gemiddelde van 25 km/u.

Zaterdag was klusdag dus werd de lange tocht van de week gereden op zondag. Dit keer was er na een week rustpauze terug een Bianchi, dit keer in Opwijk, georganiseerd door WTC Kevers. Deze rit staat meestal garant voor vlak en voor sprinters, dus ja... Ik ben thuis vertrokken. 12 km tot ginder, maar na enkele kilometers voelden de benen niet zo super. Bij de inschrijving even de benen laten wakker worden en terug beginnen. Ik had me aangesloten bij een klein peloton dat +- 30 km/u reed. Iets te hard voor de slechtere benen dus na 10 km moeten lossen.

Uiteindelijk bij een leuke groep uit Opwijk (Omni Sport Eeksken) kunnen aansluiten. Een groep van +- 10 personen, mannen en vrouwen door elkaar. Tot aan de bevoorrading reden we 26,5 km/u gemiddeld. Ideaal om de hartslag mooi laag te houden. Het was de bedoeling om een lange extensieve training af te leggen en dat is opnieuw mooi gelukt: 139 slagen per minuut is juist middenin mijn extensieve zone.
Na de bevoorrading ben ik blijven met hen meerijden en het tempo werd iets opgetrokken. Af en toe reden we al eens wat sneller en soms wat tempoversnellingen... Echt verdomd leuk. Een groepje waar ik perfect in thuis hoor. Ik heb hun gegevens en ik ga zeker binnenkort terug met hen meerijden.
Na een 94 km aan de finish gekomen en totaal niet moe. Wat een verschil met de eerste 25 km!
Na de rit moest ik bij mijn ouders gaan eten dus heb ik Nog een extra lus gereden om uit te komen op 110 km en net geen 27 km/u gemiddeld. Heel tevreden van de rit ondanks de aarzelende start.

Wat nu wel is: ik was om 7u10 opgestaan en wat pasta gegeten en genoeg gedronken. Om 8u zat ik al op de fiets met een tamelijk volle maag. Is dit nu mijn grote probleem? Dat de maag nog te veel aan het werken is en ik me daardoor minder goed op de fiets voel?

Volgende zaterdag volgt een lange tocht van 120+km in de Vlaamse Ardennen met vééél klimmen en kasseistroken. Kwestie van wat kracht te kweken. Ik ga er zeker voor zorgen dat er tussen het moment dat ik eet en ik vertrek anderhalf uur zit. De maag zal dan wat rustiger zijn. En natuurlijk onderweg steeds goed blijven dooreten :-)

Vorige week dus iets meer dan 200 km gereden en dat zou deze week ook zeker het doel moeten zijn :-)

Deze week staat er dinsdag een blokjestraining op het programma en woensdag een extensieve training...

Ondertussen slinken de weken tot de beklimming van de Ventoux !
Ik heb gisteren de planning voor de laatste weken gemaakt en het zal bij wijlen nog pittig worden. Het laatste weekend staat nog de 100 km in Namur op het schema. 103 km en 1300 hoogtemeters. Dat zal de finale test zijn voor we ontspannen naar Bédoin vertrekken :-)



1 opmerking: