vrijdag 23 mei 2014

Nog 4 weken te gaan...

Is het normaal dat het nu al wat begint te kriebelen?
Gisteren besefte ik plots dat het nog maar 4 weken is voor ik vertrek naar Bédoin. De planning voor de laatste 4 weken is opgemaakt en zal nauwkeurig worden gevolgd. Ook op de voeding zal nu worden gelet. Geen frieten of andere vettige dingen meer, 2 à 3 stukken fruit per dag, bruin brood en proberen om toch op tijd te gaan slapen.

Toeval was dat ik net gisteren de praktische gids van Mon Ventoux heb ontvangen. Een boekje met alle praktische gegevens voor de reis en de dagen. Er staat veel op het programma als ik het zo lees, maar door het te lezen komt het besef dat de dag hier héél snel zal zijn :-D

Grootste probleem zullen de verplaatsingen ter plaatse zijn. De dag dat we toekomen moeten we in Bédoin ons startpakket gaan ophalen en ik weet niet goed hoe we daar gaan geraken. Wij logeren op een 10-tal kilometer van Malaucène dus zou ik graag de dag dat we aankomen met de fiets al eens tot daar rijden en al een paar kilometer van de Ventoux vanuit Malaucène rijden.
Als ik van aan het hotel tot in Bédoin moet rijden, is het 20 kilometer enkel, maar moet ik al een col van 400 hoogtemeters over. Wil ik die vermijden dan kan ik omrijden, maar dan is het al over 30 kilometer en vlak is dat ook niet echt. Op zich zijn die kilometers geen probleem, maar ik wil me de dag voor de beklimming wel wat rustig houden, want ik weet niet hoe ik de busreis ga overleven. Slapen op een bus is niet echt mijn ding.

Ah ja, terug naar dit moment, de trainingen ;-)

Deze week heb ik al kunnen genieten van het goede weer en heb ik al 2 keer een training gedaan.

Dinsdag was het een dik anderhalf uur blokjestraining. Veel afwisseling in hartslagzones en maximum tot een paar slagen onder het omslagpunt. Uiteindelijk lag de gemiddelde hartslag precies middenin de extensieve zone dus ideale training. De benen waren wel slecht. Ik blijf wat last hebben van de onderrug en de ene dag zal al wat beter gaan dan de andere. Daar ga ik me bij moeten neerleggen :-(

Gisterenavond ben ik pas rond 19u30 kunnen vertrekken voor een krachttraining. Allé krachttraining, eigenlijk was het de bedoeling om goed door te rijden en op de klimmen op kracht voluit te gaan.
Ik had als basis de Schiptrekkersroute gekozen. De eerste kilometers rustig opwarmen en dan regelmatig mooie korte klimmekes tot in Okegem. Ik moet zeggen dat de benen heel goed zaten en ik kon goed voluit gaan op de klimmen.
Vanaf Okegem is het eigenlijk via de Dender terug tot in Aalst, maar omdat ik daar dinsdag al had gereden en het eigenlijk oersaaaaaaaai is, dan maar wat extra klimmen gaan opzoeken. Aan venijnige klimmen in de buurt geen gebrek en ik heb me goed kunnen uitleven. Via Liedekerke, Sint-Katharina-Lombeek, Hekelgem en Erembodegem terug naar Aalst: 47 km, dikke 300 hoogtemeters en een mooi gemiddelde van 26,5 km/u en nog genoeg overschot toen ik thuiskwam. Geslaagde training.

Morgen vertrekken we voor een mooie rit van 120 km door de Vlaamse Ardennen met een pak klimmen van de RvV in. Voor diegene die nieuwsgierig zijn, kan je de track hier bekijken.

Zondag doet ons oudste dochter haar eerste communie dus zal het verslag van de rit van morgen pas maandag verschijnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten