zaterdag 21 juni 2014

Mission accomplished

Voor ik naar het slotfeest vertrek, nog dit:

Shit man, ik heb het potverdekke gehaald !!!!!!!!!!

Ik heb de klim in één stuk opgereden (zelfs bevoorrading niet gezien en dus niet gestopt) en ben boven geraakt op ongeveer 2u 23min.






De eerste 9 kilometers gingen heel vlot. Nooit echt afgezien en af en toe eens boven de 10%, maar meer niet.
Maar vanaf km 10 begon het pas. 6 km aan constant 9/10/11/(12)%. Afzien tot aan Chalet Liotard en even op effen komen., maar direct nadien kwamen de haarspelden er aan en bleef het maar klimmen met percentages van 8% en meer. Op een 4 km van de top (wanneer je de toren voor het eerst ziet en het maanlandschap begint) gebeurde wat ik vreesde.
Ik rijd met een compact (34/30) en eigenlijk had ik nog een versnelling of 2 meer gehad. Hierdoor moest ik een ganse klim (allé, toch boven de 8%) serieus stoempen en als ik dan soms niet effe kan recupereren, dan krijgt de onderrug het te hard te verduren.




Gevolg: de laatste 3 à 4 kilometers heb ik 2 keer effe moeten stoppen en de druk van de rug te halen en lag het tempo ook een pak lager.

MAAR uiteindelijk ging die laatste km op adrenaline een pak beter en was ik oh zo blij dat ik de top bereikte.
Nog nooit heb ik in mijn leven zoooo genoten van een rit en vooral beklimming. Dit soort klimmen heeft iets MAGISCH. De hele sfeer rond de berg, het afzien, het onderling motiveren van de mensen, ... ONVERGETELIJK!

Op de top heb ik een halfuurtje verbleven en dan ben ik tot Chalet Renard gereden en van daar opnieuw de klim tot de top gedaan. Dat maanlandschap is ook ongelooflijk en dat wil ik volgend jaar eens volledig vanaf de voet doen.



Ok, vandaag was MAAR één keer de Ventoux op en nog een 6 kilometers aan 9%, maar ik ben er superblij mee.

Ik heb de analyse van de Ventoux-klim even uitvergroot. Thuis ga ik eens kijken of ik dat stuk uit de rit kan 'knippen' en als aparte rit kan posten


Allé, soit, nu ga ik me eens laten gaan op het slotfeest.
Later volgen er meer details :-)


1 opmerking: