woensdag 18 juni 2014

Ready, set... GO!

Yep, laatste dag voor vertrek. Morgenavond om 22u vertrekt de bus vanuit Tongerlo naar het zuiden van Frankrijk.

Eerlijk? De zenuwen gieren door mijn lijf en ik kan het niet tegenhouden. Ik ga blij zijn als ik morgen op de bus ga zitten. Hopelijk kan ik wat slapen op de bus en ben ik geen wrak als ik ginder toe kom.

Morgenavond ga ik nog eerst langs voor een sportmassage. Zal me ook wat helpen om te ontspannen.
Maar ik zie er wel enorm naar uit: de omgeving, het zalige weer, de Franse gezelligheid, ... en de eerste kennismaking met het middelgebergte...

Fiets staat volledig klaar, morgen de koffer nog wat vullen, nog wat songs aan mijn playlist toevoegen voor tijdens de klim, ...

Maar vooral het genieten moet centraal komen te staan. Genieten van de omgeving, genieten van het afzien op een klim. Het lastigste zal zijn om een gunstig tempo te vinden bij het klimmen: niet te traag, niet te snel, hartslag onder de omslagpols proberen te houden en rustig blijven.

Naar het schijnt heeft het dorpje waar ik verblijf (Vaison-la-Romaine) ook vanalles te bieden: het heeft vele Romeinse overblijfselen, zoals een antiek Romeins theater.
Hopelijk heb ik tijd over om het eens gaan te ontdekken :-)

Ok, bij deze, doe allen op zaterdagvoormiddag een kaarsje branden voor me. Ik zal het nodig hebben.
Ik probeer zowel vrijdag als zaterdag nog een post te doen. Mijn ritten (geslaagd of niet geslaagd) zullen op Strava te zien zijn...

Au revoir !!!






1 opmerking:

  1. Die eerste foto van Vaison-La-Romaine, daar is een klein keienstrandje waar in de zomer (nu dus) wat plaatselijk volk op afkomt om te zwemmen. Ideaal om af te koelen na een rit. Just so you know :) het theater stelt niet veel voor, je bent beter af om te voet naar boven in de oude stad te gaan. Daar heb je een geweldig uitkijkpunt met de Ventoux op de achtergrond.

    Veel plezier met de klim. Drink voldoende maar ook niet teveel met dat warme weer, je maag kan ervan in de knoop gaan... Doseren is de boodschap, zowel je inspanning als je vocht inname :)

    BeantwoordenVerwijderen