zaterdag 26 oktober 2013

2 geblokkeerde wervels... maar 't komt in orde...

Jawadde, deze week nog serieus afgezien met de rug. Begin deze week was het nog enkel de onderrug, de dagen nadien werd het steeds ergens en ging het steeds hoger in de rug.

Dinsdag en donderdag toch wijselijk gekozen voor de rollen, maar ik had de pech dat het programma deze week tamelijk zwaar was. Veel blokken waarin in over de 138 hartslag moest blijven en op de rollen moet je toch verdomd hard trappen om hier aan te geraken.

Het eerste half uur ging nog maar dan voel je dat je niet de maximum kracht kan leveren. Uiteindelijk reed ik de 52 minuten wel uit, maar het ging niet van harte.

Gisteren bezoek aan de osteopaat en daar bleek dat de onderste 2 wervels langs de rechterkant vast zaten. Logisch dat het niet echt liep :-)
En omdat ik er dan al een kleine week mee rondliep, begon heel de rug vast te zitten. Er was dus wat werk aan en de spieren reageerden er blijkbaar op. Toch wat spierpijn gisteren en deze ochtend.

Gelukkig was de training van dit weekend wat vergevensgezind voor mij: 3 uur rijden in de 3 onderste hartslagzones dus kon ik de rug wat sparen.
Met de Triple R-groep zijn we via het Pajottenland richting Dilbeek gereden. Onderweg wat leuke klimmetjes tegengekomen, maar nergens veel problemen gekend. De wind was goed aanwezig maar ik kon er (raar maar waar) van genieten om te beuken tegen de wind. Hartslag kon ik goed onder controle houden.

Net geen 70 km vandaag in 3u15. Rustig tempo dus.

Ik ben nu een weekje thuis (herfstvakantie). Maandag proberen om nog een training buiten te rijden al zal het weer blijkbaar niet van de poes zijn. We zien wel.

We zijn nadien ook enkele daagjes weg. Even relaxen in een hotel niet ver van Rotterdam. No bike allowed ! :-)

Vrijdag spring ik opnieuw eens op de MTB. Toertocht in Baardegem is altijd leuk en dichtbij dus ik ga me eens uitleven. Ik doe het vooral om terug wat te wennen aan de MTB, want de week nadien volgt de MTB-nightride in Affligem (Sint-Maarten). Hopelijk zijn de weergoden ons goedgezind.

Seeya later !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten