zondag 27 oktober 2013

Tripplanning part I

Vorige week heb ik met mijn collega eens wat besproken betreffende onze trip naar de streek rond Alpe d'Huez. Er staat nog niets vast, maar over enkele dingen hebben we toch al een besluit genomen.

We zouden hier in België vertrekken op zaterdag 17 mei en we zouden terugkeren op vrijdag 23 mei. Een week dus dat we weg zijn.

Afhankelijk van hoe de conditie zit, gaan we proberen om de Col de Télégraphe en de Alpe d'Huez te beklimmen. Tussenin wat ontspannen, genieten van de streek en wat (relatief vlakke(re)) ritjes in de buurt rijden.

We zouden met de auto naar ginder rijden en ter plaatse verblijven in een hotel met het nodige comfort.

Er zijn wel nog enorm veel vraagtekens en hopelijk kunnen we de antwoorden of de raad vinden bij bikers die er ervaring mee hebben.

Een overzicht:

- We zoeken dus een auto die we kunnen huren om naar ginder te gaan. Liefst een auto waar 2 fietsen deftig in kunnen en ook nog wat valiezen en extra dingen. Ik denk hierbij aan een auto zoals de Fiat Doblo. Een bestelwagen is in mijn ogen overkill.

- Ter plaatste gaan we dus enkele dagen in een hotel verblijven. Liefst een hotel dat ervaring met wielertoeristen. Pasta-maaltijden en koolhydraatrijk eten als maaltijd zouden een echte pluspunt zijn. Voor de rest zijn we niet echt veeleisend denk ik ;-)
Wat betreft de locatie: de 2 cols liggen toch een eindje van elkaar. Best ergens in de buurt van de voet van de Télégraphe verblijven zou ik denken ?

De streek op Google Maps.

- Ik zal de enige chauffeur zijn en ik ben nog nooit ben ik dwars door Frankrijk gereden dus weet ik niet wat de transportkost heen en terug zou zijn. Hoeveel kosten bv. de péages, enz. Zijn er nog andere kosten waar we rekening mee moeten houden ?

- Tussen de col-beklimmingen door willen we wat ritjes in de buurt rijden. Zijn er mensen die ons aanbevelingen kunnen doen of reeds ritjes hebben liggen ?

Je hoort het: veel vragen en we hopen dat we wat antwoorden of aanbevelingen van mensen met ervaring kunnen krijgen. Aarzel dus niet als ook maar iets van raad kan geven aub.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten