vrijdag 8 november 2013

Afwachten :-(

Deze namiddag afspraak gehad met de fysiotherapeut (Dr. Parys in het OLV) en het wordt afwachten.

Hij wil geen risico nemen en daarom wordt er volgende week donderdag een MR-scan van de onderrug afgenomen.
Mijn vorige scan dateert al van 2008 en ze kunnen nadien een vergelijking maken om na te gaan of de situatie verslechterd is.

Volgende donderdag dus MR-scan en de maandag daarop terug voor de evaluatie van de scan. Nadien kan worden bepaald wat eventueel te doen. Waarschijnlijk kunnen inspuitingen al relaas bieden, maar we gaan niet te ver vooruit kijken.

In de tussentijd mag ik zonder problemen blijven fietsen, maar niet te veel kracht.
Ik heb naar Koen gebeld en de trainingen zullen uitsluitend op de rollen gebeuren en in de lage(re) hartslagzones.
Geen probleem voor mij, want de komende dagen geven ze toch barslecht weer op.

Om de last/pijn wat te verlichten moet ik MacKenzie-oefeningen. Die ken ik nog van toen ik rugschool volgde. Is eigenlijk een 'lichte versie' van stabilisatie. Er wordt geen kracht gezet, maar het zijn extensieoefeningen voor de wervelkolom.

TO BE CONTINUED

Geen opmerkingen:

Een reactie posten