woensdag 27 november 2013

Tussentijdse resultaten

Neeje, ik heb geen nieuwe inspanningstest afgenomen :-)
Ik ga een tussentijds resultaat geven van 3 maanden training, dus sinds het begin van mijn trainingen (inclusief rollen) begin september:

> September:

507 kilometer
21 uur
1621 hoogtemeters

> Oktober:

591 kilometer
23 uur
2139 hoogtemeters

> November (tot 26 november):

474 kilometer
18 uur
993 hoogtemeters

Totaal:
64 uur
1572 kilometer
4753 hoogtemeters

Op zich niet slecht vind ik. Een dikke 500 kilometer, 20 uur, en 1200 hms per maand.

Tijdens de wintermaanden zal dit aantal wel een stuk zakken. Ik zal minder buiten rijden en meer op de rollen. Als ik eens buiten zal rijden zal het niet meer dan 60 km worden. Kan toch niet meer zo goed tegen de koude als enkele jaren geleden... raar.
Op de rollen wil zeggen: minder lang (max. 1 uur), minder kilometers, maar wel hogere intensiteit. 1 uur rijden op de rollen komt bij mij overeen met 2 uur buiten rijden.
Ook het aantal hoogtemeters wordt niet bijgehouden op de rollen, dus zal dit njet worden :-)
We zien wel.

Ik zit wel een partner te zoeken om toch soms eens buiten te rijden :-(
Anderhalf of 2 uur per week in het weekend alleen rijden is niet zo leuk en zou ik liever met een partner of groep rijden. Zou een pak leuker zijn :-(

4 opmerkingen:

  1. Spijtig dat je zo ver woont Tim, anders had je een partner gevonden! :-)
    Kan je eens uitleggen waarom de uren op de rollen dubbel tellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neenee, ik heb niet gezegd dat de uren op de rollen dubbel tellen hé. Rijden op de rollen heeft voor mij een andere intensiteit, afhankelijk van hoe zwaar de training is.
    Als ik bv. een uur in lange duur zone rijd, dan is dit voor mij hetzelfde effect als anderhalf uur buiten in dezelfde zone. Ik merk dit gewoon van mezelf.
    Ik weet dat Koen me ook zei dat de intensiteit op de rollen 'anders' is. Ik zal 'em volgende week wat meer uitleg vragen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Kevin, vandaag eindelijk aan Koen wat uitleg kunnen vragen. Het is idd wat ik dacht. Voor hem komt 1 uur op de rollen overeen met 2 uur buiten.
      Ik heb zijn redenering gevraagd en kreeg het volgende antwoord. Als je een training voor op de rollen (met verschillende blokken) buiten gaat rijden, dan verhoogt de duur van de blokken. Je hart heeft op die manier langer de tijd om te kunnen wennen aan de overgang tussen de blokken, waardoor de training minder zwaar wordt.
      Dit geldt natuurlijk wel alleen als je op hartslag traint en niet op snelheid of cadans. Als je op hartslag traint dan doet het er niet toe dat je buiten meer weerstand (door weersomstandigheden) hebt....

      Verwijderen