maandag 11 november 2013

Vandaag al wat beter met de rug...

In afwachting van de MR-scan van de rug, moest ik me dus beperken tot het rijden op de rollen en dit heb ik ook gedaan dit weekend.

Vrijdagavond heb ik een klein ritje van een half uur gereden wegens tijdsgebrek en zowel zondag als maandag een uurtje? Weliswaar in lage hartslagzones, maar hé, beter dan niets hé.

Zondagmorgen ging het wel langs geen kanten :-(
Zaterdagavond had ik wat MacKenzie-oefeningen gedaan en blijkbaar ben ik wat te ver gegaan.
Ik moet zeggen dat de uitstraling naar de linkerkant door de oefeningen nagenoeg weg is, maar de hele onderrug was zondagmorgen heel stijf en het voelde heel pijnlijk aan. Eigenlijk had ik die ochtend niet mogen rijden, maar ja, na het ontbijt vloog ik er direct in en dat was niet echt een succes.
Na de eerste blok van 20 minuten ben ik even moeten stoppen omdat de batterij van de laptop leeg was en met mijn stomme kop had ik de meldingen genegeerd. Dat heeft me wel wat gekalmeerd.
Ik mocht dus opnieuw beginnen en ben dus uitgekomen op 1u20. Rugje was heel stijf nadien, dus was ik niet echte tevreden.

Deze morgen opnieuw eens kunnen blijven liggen en de rug was al een stuk beter. Ik ben wel niet direct opo de rollen gespringen. eerst met vrouw en kids naar de jaarmarkt gegaan en pas in de namiddag tijdens de cross een uurke op de rollen gereden. Ging al een pak vlotter en beter dan zondag.

Ik heb de laatste tijd echt het gevoel dat ik niet 's morgens vroeg mag gaan rijden. Mijn ritten later op de dag of 's avonds verlopen altijd veel beter. Precies dat mijn lichaam nog niet wakker is...

De komende 3 dagen zal de fiets aan de kant blijven staan. Ik heb lange dagen op het werk gepland dus krijgt het werk even wat voorrang. Vanaf vrijdag kan ik terug aanpikken. Vrijdag rollen en misschien zaterdag en zondag een rit, afhankelijk van de rug. De Triple R-groep gaat zaterdag op de buitenpiste in Affligem rijden. Misschien dat ik dit meeneem als training, ALS het niet regent natuurlijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten