zaterdag 16 november 2013

Back in business

Drukke week op het werk, kalme week op de fiets. Mag ook eens zeker, al heb ik het liever omgekeerd :-)

Maandag op de rollen, dinsdag, woensdag en donderdag geen fiets en vrijdag en vandaag terug op de fiets.

Vrijdagavond moest ik eerst naar het ziekenhuis voor de MR-scan van de onderrug. Was er voor de verandering eens snel buiten, dat gebeurt niet veel in het OLV ;-)
Maandag heb ik afspraak met de arts om de resultaten te bespreken. Hopelijk valt de diagnose mee. De laatste dagen viel het met momenten wel mee. De ene dag al wat meer uitstraling dan de andere...

Na de scan toch nog snel eens op de rollen gesprongen en een half uurtje warm-up gedaan. Pittig, maar tevreden :-)

Vandaag terug eens buiten gaan rijden. Man, wat deed dit deugd, alleen was het echt berekoud. Al van deze morgen was er veel mist en die is hier de hele dag blijven hangen waardoor het nog killer aanvoelde.
Eerst uurtje 'opwarmen' door wat pittige klimmen in de buurt op te rijden en nadien halt gehouden aan de wielerpiste van Affligem. Daar heb ik samen met Andy en Sarah van de Triple R-groep wat (+- 85) rondekes gereden. Is echt eens leuk. Ga ik meer naartoe gaan, denk ik :-)
Uiteindelijk thuisgekomen met net geen 60 km en heel tevreden. De koude voelde niet echt goed aan, maar ja, beter dit dan altijd thuis op de rollen te rijden.



Morgen ga ik ook een training afwerken nu het toch droog blijft. Ik ga 2 uurkes in de lange duur-zone rijden, met tussendoor sprints van 300 meter. Eigenlijk dus dezelfde training die 2 weken geleden in het water is gevallen door de stormwinden...

Maandag na mijn afspraak in het ziekenhuis ga ik terug bij Koen van HIKO om mijn schema van november op te halen zodat ik terug 'gepland' kan trainen.

Ah ja, de trip naar de Mont Ventoux is ook geregeld. We rijden mee met de bus naar ginder en verblijven in hotel Burrhus in Vaison la Romaine, een kleine 20 kilometer van Bédoin. Ideaal als opwarming voor we aan de klim van de Ventoux beginnen. Alleen zal ik nadien die 20 km moeten kruipen om terug te geraken ;-)
Alles is dus geregeld en ik kan me 100% concentreren op de beklimming van de kale berg !


En nog iets !!!!!

Er staat MISSCHIEN nog iets op de planning volgend jaar. Gisteren is een e-mail op het werk rond gegaan. Blijkbaar wil de firma volgend jaar deelnemen aan Climbing for Life. In 2014 gaat deze om 31 augustus door op de Col de Tourmalet. Vorige jaren ging deze altijd door op de Galibier.
Ik heb me opgegeven als 'geïnteresseerd', dus we zien wel. Waarschijnlijk tegen het einde van dit jaar heb ik er meer info over. Afwachten dus, maar eerst de Ventoux in juni en dan de Tourmalet in augustus... ja zeg, I'm starting to shit my pants


Geen opmerkingen:

Een reactie posten