woensdag 6 november 2013

Fotookes pakken

Yep, vrijdag mag ik fotookes laten nemen van mijnen rug :-D

Gisteren bij Koen van HIKO geweest om mijn nieuw schema op te halen, maar al snel kwamen de rugproblemen ter sprake.
Het gesprek werd direct heel serieus en hij begon wat 'nerveuser' rond te lopen. Hij vertelde me direct over een nieuwe orthopedist in het OLV ziekenhuis van Ninove/Aalst die tevens ook een sportarts is.
Ze kennen elkaar en hij heeft hem deze morgen direct op de hoogte gebracht van het probleem.

Tegen dat ik naar het secretariaat van het ziekenhuis belde om een afspraak te maken, wisten ze er van. Nadat ik vrijdag bij de orthopedist ben geweest moet ik direct bij Koen terug gaan om de rest van het trainingsschema op te halen. Ik heb nu enkel wat roltrainingen gekregen van +- 40 minuten voor deze week en volgende week.

Awel, dat is de eerste keer dat ik me a) begrepen voelde en b) zo onder de indruk was van een begeleidende sportdokter. Dus hoedje af voor de Koen !!!

Met andere woorden: vrijdagnamiddag moet ik bij de orthopedist gaan om een scan te laten nemen en te kijken wat het probleem is. Momenteel zit ik met uitstraling naar de volledige linkerkant tot aan de knie. Plezant is anders. De hele rug doet pijn en hierdoor verkrampt het lichaam...

Ik mag momenteel ook enkel op de rollen rijden. Ik heb vanavond een 50-tal minuten op de rollen gereden en het ging eigenlijk wel zeer goed :-) Niet echt veel krachtverlies gemerkt en een goed gemiddelde wattage getrapt.
Het wil dus niet zeggen dat ik niet meer mag fietsen, maar het moet wel wat gecontroleerder. Niet meer buiten rijden, wat ik momenteel niet echt erg vind met het rotweer van de laatste dagen.
Het wordt ook tijd om wat filmpkes op de laptop te bekijken dus ik trek het me echt niet aan :-)

Mijn mountainbike-rit van vrijdag is ook ter sprake gekomen. Hier was er dus echt een misverstand bij mijn trainingsschema van oktober.
Hij had op het schema van oktober voor de weekendtrainingen de melding racefiets/MTB gezet. Ik dacht dat ik mocht kiezen tussen de racefiets (baan) of de mtb (offroad). NOT !!!!!! ;-)
Ik mag dus totaal nog niet off-road gaan, geen ploeteren in de modder of teveel power-fietsen.
Het zijn dus nog altijd baanritten, maar naargelang de weersomstandigheden mag ik kiezen om te rijden met de racer of de mtb. Silly me :D

Mijn MTB-rit van vorige vrijdag was dus eigenlijk 'not done'. Het zal zeker niet slecht geweest zijn, maar a) de gemiddelde hartslag was te hoog, b) de rug is te zwaar belast geweest en c) krachttraining (wat MTB toch vaak wel is) is momenteel nog niet aan de orde.

Dus... afwachten tot vrijdagnamiddag wat de orthopedist zegt.
Ik ging normaal gezien vrijdagavond de nightride van Affligem rijden, maar deze komt nu dus op de helling te staan. Ten eerste weet ik niet of ik op tijd terug ga zijn van het ziekenhuis en ten tweede, ga ik groen licht krijgen of moet ik mijn mondje houden :-) En dit laatste is het duiveltje op mijn schouder dat spreekt :-D
Nu, de komende dagen geven ze nog veel regen op dus zal het sowieso ploeteren worden. Zou het dan niet beter zijn om 's avonds rustig een uurtje op de rollen te rijden ? Dit is het logisch verstand dat aan het spreken is :-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten