woensdag 20 november 2013

To McKenzie or not to McKenzie :-)

Vandaag langs geweest bij Koen van HIKO om de resultaten van de scan te gaan tonen en een nieuw schema voor de rest van november op te halen.

Vrijdag moet ik voor de eerste keer bij hem langsgaan voor het aanleren van de McKenzie-oefeningen.
Hij zag het rooskleurig in en zei dat het wel in orde ging komen :-) Dat belooft !

Voor de rest nieuwe trainingen gekregen voor de komende weken. Vooral op de rollen en in het weekend op de rollen. De rollen mag ik nu ook al 3 keer per week doen, maar 4 trainingen per week past momenteel niet in mijn schema ;-), ook al is het maar 40 à 45 minuten.
Dit weekend is het 'rustig' met slechts anderhalf uur aan gewoon tempo (max0 145 hs).

Nu de temperatuur buiten een flinke duik neemt, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens na te vragen wat de koudere temperatuur met de hartslag doet tijdens de trainingen.
Eerst en vooral vertelde hij me dat hij zijn 'mensen' nooit laat trainen onder de 4°, dus dat belooft ;-)
Ik heb vorige zaterdag al bij 3° gaan rijden, dus ja...
In het algemeen kan je hartslag iets zakken, maar normaal blijft deze dezelfde. Wat hij wel direct vertelde, was dat je lichaam evenveel transpireert bij koude temperatuur en je dus evenveel moet drinken.
Dat laatste is logisch, maar ik transpireer toch minder bij lage temperaturen hoor. Je merkt dit toch aan je natte ondershirt ? :-)

We zien wel wat de eerste sessie op vrijdag brengt :-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten