zaterdag 9 november 2013

Alpe d'Huez: CANCELLED !

Jaja, je leest het goed, ik zal volgend jaar de Alpe d'Huez niet beklimmen !

Pas op hé, het komt als een evengrote schok aan als voor jou ! ;-)
Inderdaad, de Alpe d'Huez is afgesprongen, maar er is een vervanger.

De laatste weken was ik me steeds meer en meer zorgen aan het maken over het plannen van de trip.
We moesten een auto huren, naar ginder rijden, een hotel regelen, ritten ter plaatse uitstippelen, de Télégraphe en de Alpe d'Huez beklimmen en nadien terugkeren naar België.

Veel planning, veel tijd en tamelijk veel geld. Het kostenplaatje bleef maar oplopen en dat zonder echte hulp :-(
De rit heen en terug moest ik ook zelf rijden, want mijn collega rijdt nog niet met de auto. 9 uur in de auto per rit zal mijn rug zeker geen goed doen.

Maar niet getreurd, een andere fietscollega van mij vertelde dat zijn doel voor volgend jaar de Mont Ventoux was en hij ging het ook op zijn eentje plannen.

Moest het nu juist lukken dat ik deze week in de streekkrant een advertentie van Sporta zag over hun evenement: de "Mon Ventoux", meerbepaald de Ventourist.

De Ventourist is een organisatie van Sporta dat op 21 juni volgend jaar de Mont Ventoux gaat beklimmen. De hele dag wordt geregeld. Je moet maar eens op de site kijken wat er allemaal wordt aangeboden.

Ik heb me gisteren ingeschreven en mijn fietscollega ook. Op 21 juni 2014 gaan we dus de Mont Ventoux beklimmen ! Ik kan het nog niet goed geloven. Geen 14 km klimmen, maar wel 22 km klimmen. Gemiddelde stijgingspercentage ligt iets lager, maar het zal evengoed afzien worden, al dan niet zwaarder...

Sporta biedt ook de mogelijkheid om met een bus naar ginder te gaan en ter plaatse te logeren. Hierover moeten ik en mijn collega nog over beslissen, maar ik ben 99% zeker dat ik het er ga bijnemen.

Duuuuuuuus, er staat veel te veranderen. Alles schuift een extra maandje op, dus extra trainingstijd en wat beter weer ook. Hopelijk is de Mistral-wind ons goedgezind en zullen we in goede omstandigheden de magische kale berg mogen beklimmen samen met duizenden andere lotgenoten.

Doeme, ik mag de titel van de blog ook al veranderen :-)
En een ander achtergrondje en een nieuw overzicht van de Mont Ventoux. Jawadde, ik zal weer wat werk hebben.
Maar 'raar maar waar', er valt precies een grote last van mijn rug. Ik kan me nu meer concentreren op het fietsen en me rustig voorbereiden.

Mochten er nog mensen zijn die de 'Mon Ventoux' zien zitten, geef maar seintje. Naar wat ik heb gelezen is het een superorganisatie en zal het een superleuke dag boordevol ervaringen worden :-)

-- Op naar de Mont Ventoux !!! --




1 opmerking:

  1. Succes Tim!
    Deze staat, zoals je weet, ook op mijn verlanglijstje! Helaas zal het niet voor volgend jaar zijn. Ik laat u nog wel weten waarom. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen