woensdag 22 januari 2014

Avondrit relaxter ?

Normaal gezien ging ik maandagavond op de rollen rijden, maar ik gunde mij lichaam een extra dagje rust na de duurtraining van vorige zondag.

Gisterenavond was het droog, niet te koud dus ben ik op de fiets gekropen voor een extensieve training van anderhalf uur. Van het begin voelden de benen goed aan en ik heb de training zonder problemen verteerd.
Gemiddelde van 137 (perfect binnen de zone), 37 km en 24 km/u gemiddeld. Niet slecht, al zeg ik het zelf :-)

Wat me wel gisteren opviel is dat ik zoveel relaxer ben dan overdag ! Met het grootlicht rijden op onverlichte fietspaden (gisteren was het de volledige Leirekensroute) is heel rustgevend en je hebt een groot snelheidsgevoel (wat wel niet echt waar is ;-) ).
Ik kan beter mijn hartslag houden, er is minder verkeer... ik weet het niet. Ik doe het gewoon graag :-)

Vandaag rustavond met wat stretching, morgen een 45 min op de rollen en vrijdag opnieuw extensieve training van anderhalf uur buiten.
Zondag staat er terug een duurtraining van 4 uur op het programma maar nu extensief ipv lange duur en op hellend parcours ipv vlak. Zal pikken dus, maar we gaan het rustig aan doen en ik vrees dat ik geen volle 4
uur zullen worden :-)

Misschien tijd om MonkeyLights te plaatsen :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten