vrijdag 31 januari 2014

Rustige fietsweek, maar goede maand !

Deze week was het wat rustiger aan... na mijn bezoek aan Koen op maandag én dinsdag ben ik woensdag pas voor het eerst op de fiets gekropen.
Dit keer een klein uurtje blokjes rijden. Wel leuk, altijd tot een bepaalde hartslag optrekken en dan laten terugvallen tot recup-hartslag. En af en toe een blokje aan een constante hartslag. Na mijn rit ging ik mijn training bewaren en klik ik met mijn stomme kop niet op 'Niet opslaan' :-( Gelukkig had ik de training ook opgenomen met de Garmin dus kon ik de training toch uploaden naar Strava, weliswaar zonder snelheid en afstand.

En vanavond terug op de rollen, dit keer een uurtje lange duur (10 min)/extensief (10 min)/intensief (5 min) (x2). In het begin ging het precies niet goed, maar na een klein halfuurtje kwam ik er wat door...

Dit weekend staat er een training van 2,5 uur op het programma. Een verademing na de weekendtrainingen van 4 uur van de laatste weken.
Morgenvoormiddag geven ze een pak regen, dus hopelijk kan ik de rit in de namiddag doen.

Zondagmorgen zit ik in Westerlo voor de eerste Mon Ventoux-dag. Een voormiddag infosessies over voeding/training en ook workshops... Zal plezant worden :-)

De maand januari is ook al gedaan dus tijd voor een overzichtje van de maand. Ik heb 2014 direct goed gestart want alle records zijn al gesneuveld :-)

14 trainingen
24 uur gereden
net geen 600 km

Dit evenaren in februari zal moeten lukken want er zal wat meer op de rollen worden gereden als het weer verslechterd. Januari is al bij al een maand met goed fietsweer geweest, dus hopelijk blijft februari even goed, maar bij vriestemperaturen gaan ze mij niet te veel buiten zien, behalve op de MTB voor korte funritjes :-)

Vandaag nog even gaan kijken voor een nieuw paar fietsschoenen, maar ze hadden mijn maat net niet meer binnen :-(
Ik zal dus eens moeten gaan snuizen op het net om ze daar te kunnen kopen.


2 opmerkingen:

  1. Schaf een GSC-10 cadanssensor aan. Dan meet je Garmin ook op de rollen de afstand en snelheid. Ook de cadans kan interessant zijn ivm je training.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een Garmin cadansmeter op de racer zitten hoor. Cadans is voor mij heel belangrijk. De ene training rijd ik dan eens met een cadans van 85 à 90 en de andere eens wat zwaarder.
    Alleen kan ik de snelheid niet meten met deze sensor omdat het frame het niet toelaat. Ik kan de arm dat naar de magneet op de spaken gaat deftig zetten omdat de speling te klein is :-(

    BeantwoordenVerwijderen