dinsdag 7 januari 2014

Tacx software: moest ik het zelf kunnen schrijven...grrrrr

Begin vorige week de langverwachte nieuwe update van de Tacx Trainer Software (TTS 4.9) gedownload en geïnstalleerd.
Alles bleek in orde, want dat kan wel al eens falen. In het verleden al genoeg miserie gehad met hun 'buggy' software.

Mijn routine op de Tacx is altijd als volgt:
- Training rijden en route bewaren
- Score (training) exporteren naar HRM-formaat (want rechtstreeks uploaden naar Strava gaat nog altijd niet ! Blijkbaar hééél moeilijk voor Tacx...)
- HRM-converteren via een tool naar TCX-formaat.
- TCX uploaden naar Strava met alle data + automatische post op FB.

Vorige vrijdag doe ik dus een training en nadien wil ik de score exporteren: CRASH van de TTS-software. Nog eens geprobeerd nadat ik mijn i-Vortex had afgesloten (USB-dongle eruit) en terug crash.
Export lukt dus niet meer en je score op een andere manier exporteren hebben ze bij Tacx dus nergens voorzien...

Direct beginnen googlen en na 5 seconden al een topic op het Tacx-forum gevonden waar er al tientallen gebruikers hetzelfde probleem hebben. Blijkbaar een bugje bij Vortex-gebruikers. Doodleuk antwoord van Tacx... Ze zijn er aan bezig maar het kan nog even duren :-(
Als developer bloedt mijn hart bij het zien van zoiets. Bij ons moet er zoveel getest worden alvorens we een update releasen, maar bij Tacx kan dit zomaar. En zeker wetende dat de i-Vortex één van hun meest verkochte modellen is... testen mensen, testen !

Daarom, heb je een i-Vortex en gebruik je de export-functie, NIET upgraden dus naar de laatste versie.

Je zal dus ook mijn Tacx-trainingen een tijdje niet zien verschijnen op Strava. Eenmaal de functie terug werkt, zal dit wel gebeuren :-) Mijn buitentrainingen worden gelogd door de Garmin dus die kan ik wel nog uploaden :-)

Vanavond na weken nog eens een supergoede rollentraining gedaan. Totale duur van 1u20 (inclusief cool down). Er zaten voor de 2de keer blokken bij in de intensieve zone dus het was tamelijk pittig, maar ik heb het goed volgehouden en op het einde had ik nog voldoende energie over.
Hopelijk blijft dit zo :-)

Omdat ik het resultaat niet op Strava kan zetten, hieronder een oldschool screenshot :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten