zondag 19 januari 2014

Infectie nog aanwezig :-(

Vrijdag is de verkoudheid toch wat beginnen beteren. 's Morgens zag het er eerst niet goed uit, maar in de namiddag stopte de loopneus en dan toch besloten om 's avonds wat licht te rijden op de rollen. Al van het begin voelde ik dat de kracht en hartslag goed zaten dus toch voor een volledige training van een uur gegaan. Nadien een goede douche, wat ijs op de kuiten en wat rustig gehouden.

Zaterdag een dagje vertoefd op Velofollies. Beetje kat uit de boom gaan kijken en véééél mooie en interessante dingen gezien. Ik ga vandaag of morgen nog een Velofollies-post doen met de dingen die me zijn bijgebleven en die op mijn verlanglijstje voor 2014 staan :-D

Vandaag stond de eerste befaamde duurtraining van 4 uur op het programma. Ik had een rit van +- 85 km uitgestippeld richting Temse via de Dender/Schelde. Met mijn verkoudheid van deze week wist ik niet hoe deze tocht ging uitdraaien, maar al bij al is het heel vlot gegaan. Ik ben uitgekomen op 90 km en dit in 3u45. Ok, geen 4 uur maar het was al meer dan lang genoeg ;-)
Maar uiteindelijk ben ik toch niet echt tevreden over de tocht omdat de hartslag veel te hoog lag. Ik moest vooral tot max 136 hartslag gaan met om de 20' een intensieve blok (max 150 hs) van 4'. Die intensieve blokken waren geen probleem, maar de lagere hartslag kon ik met moeite halen, ook door veel trager te rijden. Hieraan merk ik dat de infectie van deze week toch nog in mijn lichaam aanwezig is. 2 weken geleden kon ik de hs makkelijk laten zakken, maar vandaag wou het echt niet, ondanks het feit dat ik me heel goed voelde.
Lichtpunt was wel dat ik dus niet echt vermoeid was na die 90km en gerust nog een uurtje extra kon rijden. Ok, het was een vlakke rit, maar toch... de rug begon (begrijpelijk) wat te protesteren dus blij dat ik thuis was. Alleen is het toch niet zo super leuk :-(

We zien wel hoe de volgende dagen verlopen. Deze week zijn het opnieuw 4 trainingen, waarvan 2 buiten en 2 op de rollen. En volgend weekend opnieuw duurtraining maar nu licht hellend met blokken tot aan de omslagpols...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten