zondag 22 december 2013

Druk weekske !

Sorry voor het lange wachten op een nieuwe post, maar het was een druk weekske.

Woensdag moest ik 's avonds terug bij de kine. Uitleg gedaan over de last in mijn onderbenen en Nele heeft ne full check-up gedaan. Niets abnormaals verkeerd maar toch merkte ze dat er iets aan de hand was in de kuiten. In beide kuiten was er een punt dat harder aanvoelde. Stressfractuur zei ze, overbelasting van de kuiten. Blijkbaar iets te veel op kracht getraind in de kuiten. No problem, ze ging het wat losser maken :-)

Ik dacht aan een massage maar plots kwamen de naalden weer boven. Jawadde, ik had het geweten. Met de naalden worden de vezels van de spieren op de pain points los geprikt.
De linkerkuit viel nog goed mee, maar bij de rechterkuit deed het serieus pijn. Mijn been ging telkens op en neer en na de behandeling bleef het nog serieus natrillen. Als ik van de tafel stapte, kon ik met moeite mijn voet platzetten. En ik moest nu nog een kwartiertje op de crosstrainer en 15 minuten op de hometrainer de spieren losmaken. Ik merkte dat het toch zeer pijnlijk was, maar ja... beauty hurts, niet ;-D

Dezelfde avond had ik tamelijk wat last, maar de dag nadien merkte ik al wat beterschap. En de dag nadien kon ik al terug goed stappen. Gelukkig :-D

Vrijdag had ik in de namiddag vrijaf en kon ik eindelijk nog eens overdag een rit gaan rijden. Het was goed qua temperatuur en het was droog, alleen stond er een venijnige zuidwestenwind.
Ik ben ook voor het eerst met de mtb op de baan gaan rijden. Baanbandjes erop en een pak meer veiligheid :-) Het was een mooi, zelf uitgestippeld routeke langs mooie veldbanen, langs het water en in de laatste 20 kilometers zaten wat leuke klimmetjes om toch wat hoogtemeters te hebben. Uiteindelijk waren het net geen 56 km op 2u30. Gemiddelde hartslag was 139 en was goed voor mijn geplande training.

Zaterdag stond er niets op de planning qua biking, wel qua klussen. Moet ook gebeuren. Mijn collectie fietskledij begint serieus te groeien dus volstaat de huidige commode niet meer en moest er een oplossing voor worden gevonden. Nieuwe kast dus en die hiervoor ben ik zaterdag de planken gaan zagen. Deze week zal het monteren en afwerken worden...

Vandaag was het ook druk: eerst om 9u een klein uurtje op de rollen om me dan klaar te maken om naar de WB-cross in Namen te gaan kijken. Het parcours daar blijft qua omgeving toch een toplocatie. Mooie race gezien en nu eindelijk thuis om wat te relaxen...


Deze week ben ik thuis, maar het zal ook een druk programma worden met de feestdagen.
De weersvoorspellingen voor de komende dagen zien er allesbehalve goed uit dus zal het vooral op de rollen rijden worden en hopelijk eens tussendoor buiten indien mogelijk. Koen heeft me 2 ritten buiten opgeschreven dus moet ik me daar proberen aan te houden, maar ja, wind zal nooit mijn beste vriend worden en net dat geven ze voor deze week veel op... Zucht...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten