dinsdag 17 december 2013

Waar is de lente !

Ik heb nog eens tijd gevonden om mijn gedachten neer te schrijven :-).

Ik zit zowat met een dubbel gevoel. De onderrug is aan de beterhand, maar ik heb de laatste dagen opnieuw last van steken/uitstraling in de onderbenen. Gelukkig weet ik dat uitstraling op die plaats niet van de onderrug komt, maar waarschijnlijk van hoger in de rug.

De laatste weken ben ik bijna dagelijks bezig met McKenzie, buikspieroefeningen (stabilisatie/Pilates) en stretching. De rug en buik krijgen tamelijk veel te verduren en ik heb vaak last van spierpijn rond het bekken.
Ik merk wel dat de spiermassa in de bovenbenen is toegenomen én de buikspieren staan al een stuk strakker.
Maar misschien is het allemaal te veel en wreekt het nu... I don't know.

Soit, morgen de laatste kine-beurt dacht ik dus we zien wel. De trainingen op de rollen verlopen ondertussen wel goed maar buiten gaat het iets minder. Ik ben iemand niet echt een fan van de wind is en dat heb ik zondag gemerkt. Het eerste halfuur was het wind op kop en ik kreeg de hartslag maar niet omlaag. Nadien beterde het wat en de power was er gelukkig wel. Nog wat klimmetjes opgenomen in de rit, maar toch na 46 km enigszins vermoeid terug thuis gekomen. MTB'en is ook geen optie: vorige vrijdag ben ik nog met de MTB weg geweest en het vele ploeteren geeft me ook niet echt veel zin meer. Ik heb meer werk achteraf om alles te kuisen dan ik op de fiets zit. Dan toch liever op de baan of op de rollen.

Echt plezant vind ik het toch niet om bij koelere temperaturen rond te rijden. Ok, het is eigenlijk WARM voor de tijd van het jaar, maar toch... na een uurtje of 2 heb ik er toch genoeg van.
Dat het maar snel terug zomer (of beter: warmer en terug langer licht 's avonds) is !!!

Vandaag 45 minuten op de rollen gereden en het ging vlot. In begin wat last van de onderbenen maar uiteindelijk ging het vlot.

Langs de andere kant is de schrik er ook een beetje ingeslopen. Deze week daagde het plots dat ik eind februari een nieuwe inspanningstest moet afleggen. Ik ben nu  al bijna 4 maanden bezig en binnen 2 maanden moet ik al een serieus stuk verder staan... Koen wou tegen dan mijn gemiddelde wattage van de test al opkrikken tot 175. Eerlijk gezegd zie ik dat niet echt zitten :-( Maar hij is de trainer, ik zal hem maar geloven :-)

Vrijdagnamiddag ben ik thuis en ik zal dan waarschijnlijk op de baan gaan rijden. Vanaf nu is is de racefiets buiten verbannen en zal het de MTB worden met quasi baanbanden. Iets meer veiligheid inbouwen want met al die bladeren op de weg voel ik me toch niet echt meer op mijn gemak met die smalle bandjes.

Zondag ga ik in de namiddag naar de cross kijken in Namen en in de voormiddag ofwel buiten ofwel een uurtje op de rollen, afhankelijk van het weer.






1 opmerking:

  1. Volhouden Tim! Ik ken het "winter" gevoel en ook hier is het vooral op de rollen rijden.

    BeantwoordenVerwijderen