dinsdag 3 december 2013

Needles !!!

Gisteren pittige kine-sessie bij Nele van kinepraktijk HIKO.

Eerst de elektroden op de onderrug en hier ben ik verschillende 10 centimeter de lucht ingevlogen. Jawadde, nog nooit meegemaakt, maar raar maar waar, nadien deed het deugd :-)

Nadien kwam ze ineens met naalden af. Geen echte acupunctuur, maar wel het aanpakken van pain points.
Geen 40 naalden tegelijk, maar slechts enkele. De naald wordt ingebracht in de spier op de plek waar teveel energie aanwezig is (lees: pijn) en daar worden de vezels doorprikt, wat voor verlichting moet zorgen.
Op het moment zelf had ik niet echt veel plezier en nadien voelde het toch wel ietsiepietsie stijf aan (sarcasme!) maar het haalde wel iets uit :-)

Nadien wat stevige buikspieroefeningen en de sessie zat er op. Vrijdag is de volgende gepland.

Vanavond op de rollen mijn piektraining uitgevoerd. Toch wel een vreemde training omdat je constant geconcentreerd moet zijn. Het is altijd tot de bovengrens optrekken en de hartslag laten terugvallen tot de ondergrens. Toen ik 15 minuten hiermee bezig was, dacht ik echt niet dat ik dit een uur kan volhouden, maar tegen het einde (toen ik steeds tot 150 hs moest optrekken) kreeg ik er niet genoeg van ;-)
Uiteindelijk uitgekomen op 1u05, gemiddelde hartslag van 137 hs en een kleine 30 km. Heel tevreden... Ik heb de training vandaag wel niet kunnen 'loggen' via de Tacx want de ingegeven training werkte niet voor deze 'speciale' training. Dan maar de Garmin gebruikt... Ik heb er wel al iets op gevonden voor de volgende keer :-)

Ondertussen ook al eens geïnformeerd bij Wheel tec voor een nieuw setje wielen. Mijn huidige Fulcrum-wielen beginnen in te slijten dus moet ik binnenkort eens kijken voor een nieuw, licht, handgespaakt setje.
Ik zal er binnenkort wel wat meer info over geven. Jullie mening en ervaringen boeien me zeker :-)

See ya later !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten