zondag 29 december 2013

Mooi weer vandaag...

We moeten niet klagen de laatste weken met het weer.
Ok, we hebben al wat dagen met regen gehad, maar tussendoor kunnen we nog altijd gaan rijden bij aangename temperaturen, vorst-, sneeuw- en ijsvrij.

Vandaag was zo'n dag. Goe fris deze morgen, maar eenmaal de kin bevroren is, voel je dat niet meer en kan je beginnen genieten... :-) De kin ontdooit later wel ;-)

Met de rug is het al wat beter. Sinds gisteren ben ik terug begonnen met de stretchoefeningen. McKenzie doe ik nog 2 à 3 keer per dag en gaat wel goed. Maar de rug voelt wel enorm stijf aan.

Vandaag 50 km buiten gaan rijden en het viel al bij al goed mee. Terug eens de racer genomen ipv de mtb en dat is toch een verschil hoor. Andere manier van rijden. De hartslag moest vandaag tussen 128 en 136 blijven, maar dat is voor mij wishfull thinking :-( Uitgekomen op een gemiddelde van 139.
Ik moet nog altijd leren dat om op hartslag te rijden, je je soms moet opofferen en je snelheid moet kunnen laten zakken, ook al steekt moemoe je daardoor voorbij :-s
Volgende keer beter...

Morgen 50 minuten blokjes trainen op de rollen, dinsdagavond rust (mijn madam zou het me toch niet vergeven als ik op oudejaarsavond op de rollen rijd ;-) ) en woensdag zet ik het jaar direct goed in met een rit van 2 uur langs de kanten van Zottegem...

Al bij al ben ik deze maand toch bijna aan 20 uur rijden geraakt. Het totaal aantal kilometers ligt lager, maar da's logisch door het rijden op de rollen... Volgende week definitieve cijfers :-)




2 opmerkingen:

  1. Goeiemiddag!

    Even kort reageren op dat fietsen zonder naar je snelheid te kijken.

    Ikzelf heb een Garmin op mijn stuur staan waar enkel het uur, hartslag en cadans op af te lezen zijn (zelf mijn startscherm zo gedefinieerd).

    Tijdens het fietsen kan ik dus enkel mijn snelheid zien als ik van pagina verander, wat ik dus nooit doe.

    Volgens mij heeft het ook een slechte invloed op je hartslag als je de snelheid ziet staan. Je zal jezelf onbewust "opjagen" omdat je je huidige snelheid te laag vindt.

    Gewoon eens proberen en dan zul je wel zien dat het allemaal zo erg niet is om een beetje trager te rijden.

    Ikzelf rij nu al een tijdje zo en heb er totaal geen problemen mee om wat trager te rijden. Die hogere gemiddeldes zijn volgens mij toch moeilijk te halen als je je aan de verkeersregels houdt en nergens langs een vaart kunt fietsen.

    Succes volgend jaar en geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel, in het begin had ik dit ook gedaan. Toen Koen me in het begin zei dat de snelheid er niet toe deed, dan heb ik op elk scherm de snelheid verwijderd. Ik zag dus nergens de snelheid behalve op één scherm zag ik de gemiddelde snelheid.

    Na een maand of zo ging ik al wat met een groep meerijden en daar hoor je dan constant als je kop deed: 'Rij 24, zo kan de rest volgen...' en daarom heb ik terug de snelheid er op gezet. Maar ik haal deze er morgen terug af want ik jaag me er idd alleen in op.
    Maar vaak VOEL je gewoon dat je trager rijd en dat kan wat demotiverend zijn :-(
    Ik heb nog vééél te leren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen