woensdag 11 december 2013

Tijdelijk goedgekeurd

Jeeej, vandaag had ik afspraak met de fysiotherapeut in het OLV van Aalst.
5 weken na mijn MR-scan moest ik op controle gaan. Als de situatie niet verbeterd was gingen we overwegen om een epidurale inspuiting te doen.

Maar ik ben goedgekeurd. De lenigheid en de pijn is al een stuk beter en de McKenzie-oefeningen en core-stability werpt zijn vruchten af. Ik merk het zelf ook van mijn eigen dat ik soepeler ben en dat de buikspieren een pak strakker zijn. En mijn lovehandles zijn aan het verminderen ;-)

Geen inspuiting dus, maar ik ga de oefeningen wel nog wat maanden moeten volhouden en nadien onderhouden. Ik heb nog een paar kine-beurten te gaan, maar ik heb nog een extra voorschrift gekregen. Kan misschien van pas komen in het voorjaar mocht ik terug wat last krijgen.
De dokter heeft alvast gezegd dat hij me niet meer wil terugzien :-)
En hij wenste me veel suc6 met de Ventoux-challenge. Echt 'nen toffe pee', dienen fysiotherapeut. Ah ja, ik spreek hier over Roel Parys. Als je ooit eens een goede meelevende fysio nodig hebt, ga maar bij hem en doe hem de groeten :-)

Hopelijk kom ik de winter goed door en kan ik met een goede basisconditie aan het voorjaar beginnen. De kalender staat al goed vol. De nieuwe Bianchi-kalender is bekend en Sporta organiseert ook verschillende voorbereidende ritten om de deelnemers van Mon Ventoux klaar te stomen voor de D-day.



Er is ook al bijna een beslissing genomen over mijn nieuwe wielset. Het zal hoogstwaarschijnlijk het volgende worden: Pacenti SL23 velgen met Sapim X-ray spaken (zwart met per wiel 2 witte spaken) en Acros.54 naven. Goed voor een 1400 gram en gemaakt op mijn gewicht. De velg zal ook een custom dark stickerset hebben.
Eerst nog met binnenband maar de velg is tubeless ready dus waarschijnlijk schakel ik nadien over zodat ik met iets lagere druk kan rijden. Dit resulteert (op papier ;-)) op meer comfort en minder rolweerstand. Ik ben benieuwd :-)  
De set zal rond Nieuwjaar worden besteld en zal in de loop van januari met de hand worden gespaakt door Wheel-tec. Je kan ze ook vinden op Facebook.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten